06 maj 2007

And now for something completely different...

Det här hör väl kanske inte riktigt till handarbeteskategorin, men jag tänkte att det kunde passa här ändå. En vän bjöd på 25-årsfest och jag behövde en present. Jag kom ihåg ett tips jag hade sett på Instructables, så jag kvistade ner till Clas Ohlsson och köpte en såndär trädgårdslampa som går på solceller och tänds när det blir mörkt. Jag köpte också en snygg glasburk att paketera allt i. Jag gav mig på lampan med tång, avbitare, superlim och morakniv och lyckades slakta ner den till ett litet smidigt paket utan att ha sönder något viktigt. Till slut limmade jag fast hela paketet i locket och till all lycka så passade allt perfekt. Presenten blev mycket uppskattad och var ganska lätt att göra, så jag kanske bygger fler nån gång.

This project isn't like my other stuff, but I figured that I could put it here anyway. A friend threw a party and I needed a gift. i remebered something i saw at Instructables. So I went to the hardware store and bought garden lamp, the kind that runs on solar cells and switches on when it gets dark enough. I also bought a nice glass jar to put everything in. I went to work on the lamp with pliers, knives and superglue and managed to produce a nice little package without severing any vital parts. I finally glued the package to the inside of the lid and lo and behold, it fit perfectly. The present was very appreciated and it wasn't too hard to build, so maybe I'll build some more sometime.

Inga kommentarer: