28 februari 2007

Hemmahändig / Home Improvement

Tyvärr blir det ingen bild på något nytt projekt den här gången, men jag har lite på gång. Jobbar just nu med en sak som är lite hemlig, men den kommer att hamna här så småningom. Jag har också fått ett beställningsjobb på ett par tumvantar med långa ärmar och har varit och kollat lite på garn. Vad gäller symaskinen så är ett pennskrin nästa projekt (mitt gamla som jag haft sedan gymnasiet ger snart upp...)
Idag har jag mest pysslat med själva hemsidan och lagt till en massa smarta saker här på högersidan. Tidigare har jag ju haft en lista med låtar som jag nyligen lyssnat på (taget från last.fm, en mycket trevlig sida), men idag har jag lagt till en liten knapp som visar om jag är online på MSN eller inte. Under det finns länkar för att lägga till mig som kontakt och för att skicka direktmeddelanden (för att det ska funka måste man tyvärr köra med Internet Explorer och vara inloggad på MSN). Jag borde verkligen gå och lägga mig nu...

Unfortunately, there will be no pictures of any new projects today. I've got some things cooking, but one of them is a bit secret so I can't show it here yet. I've also got an "order" for a pair of mittens with extra long arms, almost like opera gloves, so I've been scouting for yarn and patterns. As far as sewing goes, the next project is a pen case, my old one is literally coming apart at the seams.
Today I've mostly been fixing with the homepage and added a lot of smart stuff to the right sidebar. I've had a list for some time with some songs that I've listened to recently (taken from last.fm, a very nice place), but I've also added a button to show whether I'm online at MSN or not. Beneath that is links for adding me to the contact list and to send instant messanges. To do this, you have to use Internet Explorer and be logged on to MSN. I should really go to bed now...

Inga kommentarer: