25 februari 2007

Kuddfodral / Pillow Cases

Sådär! Det allra första projektet på min nya fina symaskin, om man räknar bort stickfodralet som Marit sydde förra veckan. En kursare hade inflyttningsfest och behövde kuddfodral, så jag svängde ihop två stycken i fredags kväll. Tyget köpte jag egentligen för att göra en väska, men det var så billigt att jag köpte två meter, så det räckte och blev över. Kuddfodralen blev mycket uppskattade och passade perfekt som tur var. Jag funderade ett tag på att sätta blixtlås eller knappar i dem, men sen orkade jag inte gå och köpa knappar. Tyget är ett gardintyg från Åhléns och jag tror det heter "Fjäril Vingad". 39:- för två meter!

There! The very first project on my new sewing machine, if you don't count the needle case that Marit made last week. A friend of mine had a house warming party and needed pillow cases, so I made two of them friday night. I originally bought the fabric to make a messenger bag, but it was very cheap, so I bought two meters. The pillow cases was very much appreciated and made a perfect fit to the pillows! I had some thoughts on putting buttons or a zipper in them, but I didn't have the energy to go to the store... The fabric is a curtain fabric called "Fjäril Vingad" ("Butterfly"). 39 SEK ($5.40/£2.70) for two meters!

Inga kommentarer: