28 januari 2007

Första inlägget! / First Post!

Då har man alltså startat en blogg, fast jag lovade mig själv att aldrig göra det. Nåja, vi får väl se... I den här bloggen har jag tänkt visa upp några av mina handarbetesprojekt, så vi börjar väl med de här vantarna. De är gjorda i ett tvåtrådig ullgarn som jag fick av farmor. Det är färgat på ett sätt som gör att det blir lite flammigt, vilket ger en intressant effekt. Delvis stickat efter mönstret för "cigarrvantar" från Knitty.com. Vet inte riktigt varför jag valde att göra bara tre fingrar, men det blev snyggt och drar uppmärksamhet till sig.
Fler inlägg kommer snart...


So I've started a blog, although I promised myself never to do that. O, well... In this blog I will display some of my projects in knitting, chrocheting and sewing. Let's start of with these mittens. They are made out of a 2-ply wool yarn that I got from my grandma. The dyeing gives the mittens some sort of interesting gradient colour, which is nice. Partly made from the "cigar-mittens" pattern at Knitty.com. I don't really know why I made them with only three fingers, but it looks good and attracts attention. More posts will be up soon...

Posted by Picasa

Inga kommentarer: